NOVINAR AVDO AVDIĆ: Fahrudin Radončić stoji iza izmišljene afere “Respiratori ubice”!

Novinar Oslobođenja i portala istraga.ba, Avdo Avdić je napisao analizu Afere respiratori u kojoj za cjelokupan scenario izašao u medijima optužuje predsjednika Saveza za bolju budućnost, Fahrudina Radončića. Tekst prenosimo u cjelosti.

Stvar je vrlo jednostavna. Raport otkrije, Avaz prenese, onda se uključe Nedžad Latić i Pressmedia Aljoše Čampare, RTRS pojača priču, Gordana Tadić formira predmet i na mjesto događaja izađu Džermin Pašić ili Oleg Čavka. Ko god to primijeti ili ukaže na to, ko god iznese drugačije mišljenje, angažujuje se Ifet Feraget da u ime Muriza Memića dotičnu osobu optuži da je zaštitinik ubica i da štiti Bakira Izetbegovića i Sebiju. Ako, pak, slučajno neko drugo tužilaštvo, osim državnog, formira predmet, uključuje se Almedin Šišić sa svojim Inforadarom čiji se tekst, potom, distribuira na Face TV. Ako svima njima tražite zajedničkog imenioca, dođete do – Fahrudina Radončića.

Impressumu Raporta piše da ga uređuju Kenan Kešmer i Edina Kalamujić. Oboje su, prije osnivanja Raporta, bili urednici u Dnevnom avazu. Kenan Kešmer je bio čak i glavni urednik.

alt

Zašto je ovo bitno za nastavak priče? Raport je, naime, prvi saznao da su ljekari KCUS-a napisali pismo u kojem upozoravaju na “malina respiratore”. Dan kasnije, u priču se ekskluzivno uključuje Dnevni avaz i objavljuje tekst pod naslovom: “Dramatično pismo ljekara s KCUS-a: šanse da pacijent preživi na “malina” respiratorima su nikakve”. Autori tekstova, Kenan Kešmer i Danijal Hadžović doći će još istog dana na Face TV da saopće kako su “prije tri dana čuli za pismo” koje su anesteziolozi “napisali prije dva dana”.

“Onu glupost od subote niko od nas, po našim saznanjima, nije napisao”, saopćit će doktorica Lejla Vidović, anesteziolog sa KCUS-a (na 26.40), koja je kazala da postoji drugo pismo koje, pak, nije ni približno istog inkriminirajućeg sadržaja kao pismo koje je “ekskluzivno objavio Avaz”, odnosno novinar Denijal Hadžović koji je, prethodno, bio angažiran na portalu Pressmedia u vlasništvu savjetnice federalnog ministra unutrašnjih poslova Aljoše Čampare.

Unatoč izjavi doktorice Vidović da je pismo koje je objavio Avaz – glupost i da ga anesteziolozi nisu pisali, nekoliko sati kasnije Avaz objavljuje tekst u kojem tvrdi da su anesteziolozi “potvrdili autentičnost pisma”.

alt

No, priča tu ne staje. Naizmjeničnom vatrom Avaz, Raport, Pressmedia i Nedžad Latić (čiji je zet Mirza Hulusić funkcioner Radončićevog SBB-a), nastavljaju priču. Držimo se, za sada, samo naslovnica Dnevnog avaza.

Nedjelja, 4.4. 2021. godine. Glavni naslov u Avazu posvećen je izmišljenom pismu anesteziologa.

alt

Ponedjeljak, 5.4.2021. godine, Avaz priziva Tužilaštvo BiH i Gordanu Tadić u slučaju “respiratora ubica”.

alt

Utorak, 6.4.2021. godine, nova naslovnica Avaza dokazuje da je “misija uspješna”. Tužioci i SIPA ušli su na KCUS.

alt

Kako Avaz usmjerava medijsku operaciju, tako Gordana Tadić kontrolira onu pravosudnu. Prvog radnog dana nakon što je Avaz objavio izmišljeno pismo anesteziologa, glavna državna tužiteljica saziva hitni sastanak na koji poziva glavnu tužiteljicu Kantonalnog tužilaštva Sarajevo Sabinu Sarajlija.

Insistirala je da Tužilaštvo BiH preuzme ovaj slučaj, ali ih je u toj namjeri omeo glavni federalni tužilac Munib Halilović koji je prije toga jasno kazao da je predmet u “isključivoj nadležnosti Kantonalnog tužilaštva Sarajevo”. Tek da podsjetimo, upravo isti klan okupljnen oko Radončića, porodice Čampara, Milana Tegeltije i Muhameda Ajanovića namjeravao je u oktobru prošle godine na poziciju glavnog federalnog tužioca, umjesto Muniba Halilovića, postaviti Dubravka Čamparu. No, vratimo se slučaju “respiratori ubice”.

Nakon što im je propao plan da Gordana Tadić preuzme ovaj predmet zasnovan na izmišljenom pismu anesteziologa, državni tužilac Džermin Pašić, inače kućni prijatelj i zemljak porodice Čampara, bez naredbe sudije za prethodni postupak Suda BiH “upada” na KCUS kako bi obavio “uviđajne radnje”. Ubrzo nako toga, preko svojih prijatelja Čampara, dojavljuje novinarima N1 lažnu informaciju da “sporni kinesi respiratori nisu pronađeni u Covid odjelima”. Lažna vijest je objavljena, a Istraga posjeduje i materijalne dokaze da su izvor te priče državni tužioci koji uopće nisu ulazili u Covid odjeljenje na KCUS-u. Tek nakon što je Tužilaštvo Kantona Sarajevo potvrdilo da su respiratori bili na tom odjelu, prvobitna vijest je promijenjena. Isti državni tužioci (Pašić, Čampara i Oleg Čavka) medijima su dostavili i “kompromitirajuće” informacije o postupajućoj kantonalnoj tužiteljici Melihi Dugalija. Na kraju dana sve je začinjeno tekstom na Inforadaru kojeg uređuje bivši novinar Avaza Almedin Šišić, a u kojem se osporava postupanje Kantonalnog tužilaštva Sarajevo.

Tužioci Kantonalnog tužilaštva Sarajevo, čiji rad u KCUS u okviru provjera funkcionalnosti malina repsiratori nadzire Senad Kreštalica, tužilac blizak SDA, prilikom jučerašnjeg ulaska u Klinički centar Univerziteta u Sarajevu (KCUS) nisu izuzeli niti jedan od spornih respiratora, kao što nisu izvršili bilo kakav uviđaj nad njima, već su tek napravili izvještaj o zatečenom stanju”, saznao je Inforadar.

Koliko je tekst tačan, nabolje dokazuje činjenica da su pogriješili čak i ime kantonalnog tužioca koji se zove Sead Kreštalica, a ne Senad, kako piše “inforadar”. O upotrebi termina “uviđaj” suvišno je i govoriti. Istraživački tekst prenosi portal Face TV-a koji je, prošle subote, upriličio gostovanje urednika Avazovog portala Denijala Hadžovića i bivšeg urednika Avaza, a danas urednika Raporta – Kenana Kešmera povodom pisma anesteziologa koje anesteziolozi – nisu pisali.

Idemo dalje, lažne navode koji su prethodno plasirani preko N1 (koji je ispravio svoju grešku), preuzima Radio televizija Republike Srpske koja ovoj temi posvećuje četiri minute u centralnom dnevniku, najavljujući nove optužnice. I oni, naravno, prenose informacije državnih tužilaca (Pašić, Čampara, Čavka) da sporni respiratori nisu pronađeni u Covid odjelu KCUS-a.

Kako se razvijala medijska kampanja, tako su se uključivali i drugi  (bivši) uposlenici Avaza. Portal Klix se priklonio Avazovoj operaciji, a većinu tekstova je pisao novinar Goran Mrkić, još jedan bivši uposlenik Avaza. U međuvremenu, svi koji su iznijeli mišljenje suprotno stavu uređivačkog konsultanta Avaza našli su se na meti udara. Jedan od njih je i direktor Instituta za mjeriteljstvo BiH Zijad Džemić kojeg je Avaz, preko noći, prozvao članom “respiratorske hobotnice”.

“Institut za mjeriteljstvo BiH, na čijem je čelu Džemić, dao je mišljenje da su “malina” respiratori za upotrebu u jedinicama intenzivne njege oboljelih od korone”, saznao je Avaz koji, interesantno, objavljuje identičnu sintagmu korištenu u izmišljenom pismu anesteziologa – “malina respiratori”.

Analizu prenosimo integralno sa portala Istraga.ba
Foto: Printscreen YouTube / N1

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top